Optimist

Fördelen är at McLaughlin har bättre fart på alla punkter av segling . Kolla in våra senaste resultat . McLaughlin
dominerar ! McLaughlin erbjuder den bästa garantin för alla tillverkare – Vi kommer att göra allt som
krävs för att du er nöjd med ditt köp .
VEM ÄR MCLAUGHLIN ?
Vi är en grupp av likasinnade seglare , tränare och ingenjörer dedikerade till att bygga den bästa Optimist jolle .
En del av vår verksamhetsidé är att ” tillhandahålla kundtjänst utanför någons förväntningar . ” Från befraktning av
båtar och att vara närvarande vid varje större regatta , vår hemsida FAQ sida som hjälper föräldrar och sjömän med
varje aspekt av sporten , de mest kunniga människor bara ett telefonsamtal bort , tror vi att du kommer överens om att
McLaughlin lever upp till det löftet . Vi är stora bidragsgivare till tillväxten av Optimist Class och
segling i USA och nu også Sverige .
Vad gör din McLaughlin OPTIMIST så snabbt?
Början i 2004 vi retooled våra formar . Vid den tidpunkten började vi vinna en majoritet av de regattor och
troféer . Varför hände detta ? Det fanns många förändringar , men jag tror att vår beslutsamhet att anpassa masten och
foiler med skrovets botten genom hårdmetall inriktningshål och inventarier var nyckeln . För att testa detta och försäkra
konsistens , kolla vi bihang inriktning med en 180 – graders laseruppriktningsinställningen enhet . Detta ger den
närmaste toleranser i branschen för mast, roder och bulkhead inriktning . Här finns flera andra skäl :
•  McLaughlin mastfoten är den högsta tillåtna . Detta sätter din seglet högre i luften för mer kraft .
• En styv båt är en snabb båt . Vi är den styvaste i världen .
• Tyngdpunkt flyttas akterut genom vakuumbakning och vård av vikt placering .
• Lägsta vikt garanteras .
• Slipas akterut akterspegeln / nederkant släpper vatten spänning som den lämnar aktern för minskad skrov dra * .
• Teflon polerat maskin kratsade botten . Håller skrovet rent
och okänslig för föroreningar i vattnet * .
• Låg turbulens centerbord . Facket reduceras i storlek till minimigränsen genom egen
gjutna slot skär . Detta håller jämn vattenflödet från för till akter * .
• Vår state-of -the – art vakuumpåsen processen tillåter en längre akterut balanspunkt och optimerad båge vikt .
Detta underlättar förmågan hos seglaren att lyfta fören genom vågor .
• Rigg som optimerar människans prestationsförmåga såsom : Enhands dolk ombord höjdjustering och
racing halkfria tillämpas på de områden som dina fötter landar i en rulle please * .
• Dubbel avsmalnande storskotet : lätt på händerna , rör sig fritt i block , reducerar tiden för att dra in storskot
vid markera rundor. Vår egen spektra boom blockera förlängare tillåter snabbt byte av blocket nyckeltal
så antingen 03:01 eller 02:01 * .
• Mast cup ställning låsning försäkrar masten står kvar där du ställer in det .
• Val av tryckkänsliga storskotskenor block . Detta block löper fritt i lätt vind men minskar arm
trötthet i tung luft * .
• Dubbel vadderade utåt lyfte vandring banden är aldrig upp och ner * .
• Mast lås tillsammans med bungee mast keeper för låg friktion och hastighet montering . Det ger dig också
dubbelt skydd i händelse av en kapsejsning * .
• Vi kommer att anpassa båten efter dina önskemål . Var det riggning eller utformning kommer vi att bygga dig båten
du vill . Speciella block , metalliska , tydliga bommar, anpassade färger. Du vill prova något nytt ? vi
kommer att rymma dig .
* Vissa av ovanstående funktioner erbjuds endast på Optisailors Pro Racer skrov .
HUR ÄR DIN McLaughlin OPTIMIST BYGGD ?
Om det är nytt , beprövad och snabb , det är McLaughlin ! Du kan vara säker på att din båt har den senaste tekniska
avancemang och riggning . Under de senaste 15 åren McLaughlin har tittat och kopieras av varje Optimist
byggare i världen . Vad som följer är en ofullständig lista av verkstadsindustrin och omsorg vi lägger in i din Optimist .
• Mast steg : gängade trådar , speciella McLaughlin skruvar som gör en snävare passform . Basplattan är ytterligare
epoxied på plats. Du kommer aldrig att behöva oroa dig för en lösa mast steg – Steve garanterar det !
Vår mast steg infästning är den starkaste tillgängliga !
• Maximerad Komposit Konstruktion : McLaughlin börjat använda sig av biaxial matta i Optimist
eftersom vi visste att det var den viktigaste ingrediensen för hastighet och hållbarhet . Biaxial glasfiber är 5 gånger starkare
då standard tillåts trasa . Vår tillverkas speciellt för vår Optimist . Det är dyrare och
svårare att jobba med , men vi har alltid använt det i varje båt vi bygger .
• Maximal styrka mast partner skyddar däcket i en kapsejsning . Vi har alltid varit mycket stolt över denna
funktionen. När en storm träffar , båtar vändas, master hoppa ur mastfoten . Eftersom båtarna förs
iland , titta runt … du kommer att vara glad att du har en McLaughlin eftersom det kommer att ha minimal eller mer
antagligen , NO däck skador .
• Fullt tillåtet hörn över knät på glaset stelnar båten för puff Power Conversion .
McLaughlin är den styvaste Opti i världen . Stelhet innebär båten motstår vridning i starka vindar .
Kontinuerlig vridning leder till gemensamma misslyckanden och en förkortad båtlivet . En styv båt varar längre och vänder
vindens energi till rörelse framåt eller båtfart .
• Vi använder maximal storlek ” Höga Float ” krockkuddar med enkel – insugningsröret ventiler uppfunnen av McLaughlin
kombination med förlängda spännbanden placeras så långt utåt som möjligt . Detta förskjuter mer vatten
flyta McLaughlin högre än någon annan Optimist i händelse av kantring . Det kräver mindre ösa för
snabbare kapsejsar återhämtning!
• Harken ® och OPTIPARTS ®
hårdvara är fortfarande stöttepelaren av de allra bästa i toppkvalitet marina
rördelar . harken kostar mer, men företagen är så säker på sina produkter at de erbjuder en livstid warrantee .
Alla våra block är av ” Ny lättvikts Harken Carbo -serien ” .
• Alla våra material är mönstret snitt för noggrannhet och konsekvens .
• USA är lyckligt lottade att ha de mest konsekventa kvalitet kemikalier och varor av glas i
World . Kinesiska och europeiska byggare har inte tillgång till vårt material .
• Vi har byggt en temperatur och luftfuktighet i fabrik som utformats speciellt för kvalitet Opti
produktion.
• Herculean skrov till däckfogen : Vi använder Metakrylat lim i fören och midskepps fogar ram
eftersom det skyddar skrovet vid en kollision. Limmet är starkare då substratet. Det är bara en av de
många extra som gör McLaughlin til  det bästa värdet .
• Arjay komposit lim är lätt och den starkaste i världen . Vi använder den för att ytterligare förstyva
skrovet.
• Max tillåten däck till skrov glas för en stel och långvarig båt .
• Cook Composites gör vår gelcoat . De är ledande inom gelcoat teknik . Vår gelcoat är svårare
med den bästa kemi för att motstå UV oxidation. Utöver våra formar är blankare och tagit bättre hand om .
Titta bara på vår glans och se !
• Storskot blocket och remmar vandring har inline 4 – håls öga remmar för att skydda mot fel .
• Wall -to – Wall nonskid : Som svar från de bästa seglarna för en bättre roll- please lansera och landning pad
Vi har ökat halkskydd medan en 2,0 ” väg för att förhindra för tidig öskar slitage .
• ironclad skiner och kanter uppnås genom en unik konstruktion process som garanterar hög glas
innehåll i hörnen.
• Vadderade vandring remmar som enkelt justeras .
Seglat jorden runt
McLaughlin har valts av några av de bästa seglarna från hela världen, Spanien , Nya Zeeland , Kina ,
Sverige, Australien , Grekland , Nederländerna , Korea , Ecuador , Peru , Turkiet och Japan , Israel , Kanada , Mexiko ,
Columbia, Brasilien , Bahamas , Bermuda , Österrike för att nämna några .

Fördelen är McLaughlin har bättre fart på alla punkter av segling . Kolla in våra senaste resultat . McLaughlindominerar ! McLaughlin erbjuder den bästa garantin för alla tillverkare – Vi kommer att göra alltKrävs för att du nöjd med ditt köp . Och det är backas upp av vår historiakundservice ! VEM ÄR MCLAUGHLIN ?Vi är en grupp av likasinnade seglare , tränare och ingenjörer dedikerade till att bygga den bästa Optimist jolle .En del av vår verksamhetsidé är att ” tillhandahålla kundtjänst utanför någons förväntningar . ” Från befraktningbåtar och att vara närvarande vid varje större regatta , vår hemsida FAQ sida som hjälper föräldrar och sjömän medvarje aspekt av sporten , de mest kunniga människor bara ett telefonsamtal bort , tror vi att du kommer överens om attMcLaughlin lever upp till det löftet . Vi är stora bidragsgivare till tillväxten av Optimist Class ochsegling i USA . Vad gör din McLaughlin OPTIMIST så snabbt?Början i 2004 vi retooled våra formar . Vid den tidpunkten började vi vinna en majoritet av de regattor ochtroféer . Varför hände detta ? Det fanns många förändringar , men jag tror att vår beslutsamhet att anpassa masten ochfolier med skrovets botten genom hårdmetall inriktningshål och inventarier var nyckeln . För att testa detta och försäkrakonsistens , kolla vi bihang inriktning med en 180 – graders laseruppriktningsinställningen enhet . Detta ger dennärmaste toleranser i branschen för mast, roder och dolk board inriktning . Här finns flera andra skäl :• Den McLaughlin mastfoten är den högsta tillåtna . Detta sätter din seglet högre i luften för mer makt .• En styv båt är en snabb båt . Vi är den styvaste i världen .• Tyngdpunkt flyttas akterut genom vakuumbakning och vård av vikt placering .• Lägsta vikt garanteras .• Slipas akterut akterspegeln / nederkant släpper vatten spänning som den lämnar aktern för minskad skrov dra * .• Teflon polerat maskin kratsade botten meansthe båt isfast direkt ur lådan . Håller skrovet rentoch okänslig för föroreningar i vattnet * .• Låg turbulens centerbord kortplats . Facket reduceras i storlek till minimigränsen genom egengjutna slot skär . Detta håller jämn vattenflödet från för till akter * .• Vår state-of -the – art vakuumpåsen processen tillåter en längre akterut balanspunkt och optimerad båge vikt .Detta underlättar förmågan hos seglaren att lyfta fören genom vågor .• Rigg som optimerar människans prestationsförmåga såsom : Enhands dolk ombord höjdjustering ochracing halkfria tillämpas på de områden som dina fötter landar i en rulle please * .• Dubbel avsmalnande storskotet : lätt på händerna , rör sig fritt i block , reducerar tiden för att dra in storskotvid markera rundor. Vår egen spektra boom blockera förlängare tillåter snabbt byte av blocket nyckeltalså antingen 03:01 eller 02:01 * .• Mast cup ställning låsning försäkrar masten står kvar där du ställer in det .• Val av tryckkänsliga storskotskenor block . Detta block löper fritt i lätt vind men minskar armtrötthet i tung luft * .• Dubbel vadderade utåt lyfte vandring banden är aldrig upp och ner * .• Mast lås tillsammans med bungee mast keeper för låg friktion och hastighet montering . Det ger dig ocksådubbelt skydd i händelse av en kapsejsning * .• Vi kommer att anpassa båten efter dina önskemål . Var det riggning eller utformning kommer vi att bygga dig båtendu vill . Speciella block , metalliska , tydliga bommar, anpassade färger. Du vill prova något nytt ? vikommer att rymma dig . * Vissa av ovanstående funktioner erbjuds endast på Optisailors Pro Racer skrov . HUR ÄR DIN McLaughlin OPTIMIST BYGGDA ?Om det är nytt , beprövad och snabb , det är McLaughlin ! Du kan vara säker på att din båt har den senaste tekniskaavancemang och riggning . Under de senaste 15 åren McLaughlin har tittat och kopieras av varje Optimistbyggare i världen . Vad som följer är en ofullständig lista av verkstadsindustrin och omsorg vi lägger in i din Optimist .• Mast steg : gängade trådar , speciella McLaughlin skruvar som gör en snävare passform . Basplattan är ytterligareepoxied på plats. Du kommer aldrig att behöva oroa dig för en lös mast steg – Steve garanterar det ! Detta varpåbörjas före 2002 världar och vi har upplevt absolut 0 mastfoten misslyckanden sedan . Vårmast steg infästning är den starkaste tillgängliga !• Maximerad Komposit Konstruktion : McLaughlin börjat använda sig av biaxial trasa i Optimisteftersom vi visste att det var den viktigaste ingrediensen för hastighet och hållbarhet . Biaxial glasfiber är 5 gånger starkaredå standard tillåts trasa . Vår tillverkas speciellt för vår Optimist . Det är dyrare ochsvårare att jobba med , men vi har alltid använt det i varje båt vi bygger .• Maximal styrka mast partner skyddar däcket i en kapsejsning . Vi har alltid varit mycket stolt över dettafunktionen. När en storm träffar , båtar vända, master hoppa ur masten steg . Eftersom båtarna försiland , titta runt … du kommer att vara glad att du har en McLaughlin eftersom det kommer att ha minimal eller merantagligen , NO däck skador .• Fullt tillåtet hörn över knät på glaset stelnar båten för puff Power Conversion .McLaughlin är den styvaste Opti i världen . Stelhet innebär båten motstår vridning i starka vindar .Kontinuerlig vridning leder till gemensamma misslyckanden och en förkortad båtlivet . En styv båt längre och vändervindar energi till rörelse framåt eller båtfart .• sticksvärdet kortplats för att de tjockare nya specifikationer regel folie , fodrad med äkta Teflon ®gersmidig in-och utfarter . Detta håller styrelsen repfri och samtidigt göra det lättare att komma upp ochner.• Vi använder maximal storlek ” Höga Float ” krockkuddar med enkel – insugningsröret ventiler uppfunnen av McLaughlinkombination med förlängda spännbanden placeras så långt utåt som möjligt . Detta förskjuter mer vattenflyta McLaughlin högre än någon annan Optimist i händelse av kantring . Det kräver mindre ösa försnabbare kapsejsar återhämtning!• OPTIMAX ®Mast kragen och på ärmen byggd till McLaughlin specs är numera standard på varje båt vi gör .Kombinationen av en Delrin hylsa på masten vilar mot liknande däcksgenomföringen reducerar kraftigtfriktion. Men ännu viktigare , kan kragen bär inte ett spår i aluminium av masten , vilketså småningom skulle leda till misslyckande .• Harken ® och OPTIPARTS ®hårdvara är fortfarande stöttepelaren av de allra bästa i toppkvalitet marinarördelar . De kostar mer men företagen är så säker på sina produkter de erbjuder en livstid warrantee .Alla våra block är av ” Ny lättvikts Harken Carbo -serien ” .• Alla våra material är mönstret snitt för noggrannhet och konsekvens .• USA är lyckligt lottade att ha de mest konsekventa kvalitet kemikalier och varor av glas iWorld . Kinesiska och europeiska byggare har inte tillgång till vårt material .• Vi har byggt en temperatur och luftfuktighet i fabrik som utformats speciellt för kvalitet Optiproduktion.• Herculean skrov till däckfogen : Vi använder Metakrylat lim i fören och midskepps fogar rameftersom det skyddar skrovet vid en kollision. Limmet är starkare då substratet. Det är bara en av demånga extra som gör McLaughlin det bästa värdet .• Arjay komposit lim är lätt och den starkaste i världen . Vi använder den för att ytterligare förstyvaskrovet.• Max tillåten däck till skrov glas för en stel och långvarig båt .• Cook Composites gör vår gelcoat . De är ledande inom gelcoat teknik . Vår gelcoat är svåraremed den bästa kemi för att motstå UV oxidation. Utöver våra formar är blankare och tagit bättre hand om .Titta bara på vår glans och se !• Storskot blocket och remmar vandring har inline 4 – håls öga remmar för att skydda mot fel .• Wall -to – Wall nonskid : Som svar från de bästa seglarna för en bättre roll- please lansera och landning padVi har ökat halkskydd medan en 2,0 ” väg för att förhindra för tidig öskar slitage .• ironclad skiner och kanter uppnås genom en unik konstruktion process som garanterar hög glasinnehåll i hörnen.• Vadderade vandring remmar som enkelt justeras . Seglat jorden runtMcLaughlin har valts av några av de bästa seglarna från hela världen, Spanien , Nya Zeeland , Kina ,Sverige, Australien , Grekland , Nederländerna , Korea , Ecuador , Peru , Turkiet och Japan , Israel , Kanada , Mexiko ,Columbia, Brasilien , Bahamas , Bermuda , Österrike för att nämna några .